• 1400/02/04
  • - تعداد بازدید: 188
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
بیمارستان قلب الزهرا(س)

نکات کلیدی پیشگیری از ابتلا به کرونا در محیط های اداری

.

با رعایت نکات زیر در محیط های اداری، خطر ابتلا به کرونا را کاهش دهیم:

1- کاهش استفاده از کاغذ در مکاتبات و نامه نگاری های اداری

2- استفاده نکردن از کاورهای پلاستیکی در انتقال مکاتبات و یا نگهداری اسناد در پوشش های پلاستیکی

3- عدم انجام پذیرایی در جلسات و نشست ها

4- برگزاری نشست ها به صورت وبینار و در صورت ضرورت، نشست با افراد محدود به گونه ای که شرایط حفظ فاصله اجتماعی (5/1 متر) رعایت شود، انجام شود.

5- ایجاد تهویه کامل در تمام اتاق هایی که بیش از 2 نفر حضور دارند و یا دارای مراجعات مکرر هستند.

6- کاهش تبادل وسایل مشترک بین کارکنان مانند قلم و کاغذ

7- عدم جابجایی وسایل و تجهیزات بین منزل و محل کار مانند خودکار، کاغذ و ظروف

8- رعایت کامل بهداشت دست در هنگام ورود و خروج از محیط کار و منزل و پس از تماس با سطوح مانند کلیدهای برق، آسانسور، دستگیره درب و ...

9- استفاده مداوم از ماسک طبق دستورالعمل های ابلاغی

10- عدم استفاده از دستکش های پلاستیکی در محیط کار غیربالینی

11- رعایت کامل بهداشت فردی به ویژه شستشوی مرتب دست ها به ویژه پیش و پس از سرو غذا و استفاده از سرویس های بهداشتی

12- رعایت کامل عدم تماس دست ها با تمامی قسمت های صورت از جمله چشم، گوش، بینی و دهان

13- عدم استفاده از دستمال های مشترک برای پاکسازی سطوح مانند میز و صندلی

14- کوتاه کردن مرتب ناخن ها

دکتر «امیر امامی»؛ رییس کمیته کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز


  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبری : 40291
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید